társasházaknak

gépkocsi beállók, garázskapu meghajtások

Garázskapu-meghajtások 


 A 21. század emberének a lakóépületével és a munkakörnyezetével szemben támasztott követelménye átalakult. A használati értékben alap követelmény a gépesítés, és sok esetben a kényelmi szolgáltatások is, mint a távirányíthatósága a gépeknek. Ezek a funkciók néhány évtizede még luxus kategóriába estek, de rohanó világunk emberének életében már alapfelszereltségnek számítanak. 

A gépek folytonos és folyamatos használatával viszont megnőtt a lehetősége a sérüléseknek valamint a folyamatos működést biztosító állandó szerviznek is. Ennek okán a garázskapuk, és a garázskapu meghajtások esetén is alap követelménnyé vált, a hosszú élettartamon túl, a megbízható, biztonságos működés és a gyors javítási lehetőség. 


 Garázskapu automatizálás okai: 

 A gyors és időt spóroló kényelmes közlekedés biztosítása miatt, ma már senki nem tekinti luxus cikknek az automatizált garázs kaput. A társasházak és a középületek parkolóinak az üzemeltetését, a megnövekedett forgalom miatt szinte lehetetlen kézi erővel és emberi erőforrással ellátni. A bővülő, gyors és folyamatos forgalom miatt, a garázskapuk méretezése mellett, a teljes rendszer kiépítését az adott körülményekhez kell megtervezni. Az erőátviteli módokat és a távirányíthatóságot és ezekhez a paraméterekhez kell igazítani. 


 A garázskapu meghajtások működési elve és felépítése:
Nagy vonalakban elmondható, hogy a kapumeghajtások a következő elvi rendszer szerint épülnek fel:

  • Hajtómű 
  • A vezető sínrendszer
  • Távvezérlő egység

 A távvezérlő rádiófrekvenciás jelére működésbe lép a motor. A meghajtóhoz kapcsolódó sínben fogasszíj vagy lánc közbeiktatásával húzza a vonszoló szánt illetve a kocsit. A szán mozgatja az előre beprogramozott véghelyzetek között a kaput le és fel irányban. Általában a két végpont közötti mozgás esetén leadott újbóli távvezérlő jel hatására a kapu megáll, és ellentétes irányba indul el. 


 Hajtóművek alapkövetelményei:

A kapuk alapfeladatainak az ellátására mindenképpen alkalmasnak kell lenni a hajtóműnek, figyelembe véve a biztonsági és balesetvédelmi követelményeket is.
  •  -20°C - +60°C-ig terjedő hőmérsékleti tartományban üzemképes maradjon a rendszer. • Vezérelhető legyen rádiófrekvenciás távirányítóval. Esetleg több csatornással is.
  • A kiegyensúlyozottabb, csendesebb kapunyitást -zárást lehetővé tevő lágy indítás és zárás, valamint a lassított stop üzemmód is legyen része a rendszernek.
  • Akadály észlelése esetén a lekapcsoló automatika működjön (kapu megáll, majd 30 cm visszanyit). Természetesen a teljesen biztonságos rendszer nem mellőzheti a fotocella beépítését.
    Felfeszítés ellen legyen ellátva 2 vagy 3 pontos oldalsó reteszeléssel. A hajtómotor feszítés esetén automatikusan blokkoljon.
    Fénysorompó vagy
  • Felfeszítés ellen legyen ellátva 2 vagy 3 pontos oldalsó reteszeléssel. A hajtómotor feszítés esetén automatikusan blokkoljon.
  • Fénysorompó vagy fotocella beépítésére legyen lehetőség. Ezek érzékelik az áthaladó járműveket és embereket.
    Balesetvédelmi szempontból elengedhetetlen a zuhanás gátlás biztosítása, illetve a benyúlásos, becsípődéses balesetektől védelmet biztosító becsípődést gátló lemezkék.
  •  A beépítési előírásoknak való Balesetvédelmi szempontból elengedhetetlen a zuhanás gátlás biztosítása, illetve a benyúlásos, becsípődéses balesetektől védelmet biztosító becsípődést gátló lemezkék.
 Beépítés és üzemeltetés szabályai:

 A beépítési előírásoknak való megfelelőségéért a gyártó, a beépítést végző és az üzemeltető is egyaránt felelős. Az üzemeltető felelőssége a rendszeres, szakemberrel elvégeztetett karbantartásról gondoskodni. Ez a folyamatos, meghibásodás nélküli üzemelés biztosításának a feltétele, valamint a balesetveszélyeket is ennek következtében lehet minimálisra csökkenteni. A garázstulajdonosok választási szempontjai között a megbízható, hosszútávú működés, a biztonságtechnikai felszereltség is jelentősen nyom a latban. 


 Beépített kiegészítők

 Az alapszolgáltatásokon felül a garázskapu meghajtások rendelkezhetnek extra funkciókkal vagy szolgáltatásokkal:

  • A hajtóműbe épített garázsvilágítás
  • Menetidő korlátozás
  • Energiatakarékos kapcsolás
  • Jelzőfény (villogó) csatlakozási lehetőség
  • Belső nyomógomb, garázsból történő vezérlésre
  • Riasztóberendezés számára csatlakozási lehetőség
  • „RESET” – visszaállítás parancs
  • Mozgási sebesség programozhatóság
  • Többféle vezetősín alkalmazhatósága
  • Automatikus reteszelés a sínben, áramkimaradás esetén
  • Erőszakos felnyitás elleni egyéb védelem
  • Hibakijelzés
  • Megállási programozhatóság
  • Kártyás, érmés, mobiltelefonos beléptető rendszer csatlakoztathatóság
  • Napelemes akkumulátoros tápegység
  • Nagyobb igénybevétel esetén 100% időszakos üzemkihasználtságú változat

 A garázskapu és kapumeghajtás választásakor érdemes megnézni még a szervizháttér meglétét, hogy a jótállás időtartama alatt felmerülő problémák, és az azt követő időszakban bekövetkező meghibásodások ne okozzanak zavart és hosszútávú leállást a kényelmes közlekedésben. Választás előtt érdemes döntésüket jól megalapozni, és szakember tanácsát kikérni, mert a végeredmény az épület egészének a használati értékét jelentősen befolyásolja. 

KAPcsolat

Szolgáltatásainkról és termékeinkről bővebben, érdeklődjön elérhetőségeinken.

TELEFON +36 20 555 6667
CÍM 2030 Érd, Egervári utca 21/A

Hibabejelentés:

Tel:+36-20-555-6667

Hétvégén is ünnepnapokon:

Szerződött partnereink részére 24 órás ügyeletet biztosítunk!